Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat je eventueel vragen hebt. Veel voorkomende vragen hebben wij voor je verzameld. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0) 30 630 00 86. Wij staan je graag te woord. 

Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?

Het salaris wordt maandelijks uitbetaald op basis van de door de opdrachtgever goedgekeurde urenstaat. In de eerste week van de nieuwe maand dienen de gewerkte uren goegekeurd te worden. Wij zorgen dan – afhankelijk van je bank – voor uitbetaling rond de 23e van dezelfde maand.

Kan ik een voorschot op mijn salaris krijgen?

Ja, dat is in de meeste gevallen mogelijk. Informeer naar de mogelijkheden.

Kan ik onkosten declareren?

Onkosten kunnen gedeclareerd worden, mits dit is overeengekomen met de opdrachtgever en is vastgelegd in de opdrachtbevestiging. Declaraties worden goedgekeurd door je opdrachtgever, daarna zorgen wij voor uitbetaling van je declaraties gelijktijdig met je salaris.

Hoe kan ik mij inschrijven bij Flexbrain?

Het kan zijn dat een opdrachtgever je heeft gevraagd om de uitvoering van het contract dat je hebt afgesproken, via Flexbrain te laten verlopen. Je kunt jezelf registreren door je gegevens in te vullen via ons registratieformulier. Wij nemen binnen 24 uur contact met je op.

Waar kan ik zien hoeveel vakantiegeld en verlofuren ik heb opgebouwd?

Op je loonstrook staan de opgebouwde bruto reserveringen apart vermeld.

Hoe kan ik mijn gewerkte uren indienen?

De door jou gewerkte uren dien je in via een portal van de opdrachtgever of via het online portal van Flexbrain. 

Krijg ik mijn salaris doorbetaald als ik een dag vrij neem?

Een vrije dag kan je doorbetaald krijgen als er voldoende vrije dagen zijn opgebouwd. Op je loonstrook die je maandelijks ontvangt kan je zien hoeveel vrije dagen je hebt opgebouwd.

Welke pensioenmogelijkheden zijn er?

Standaard bouw je pensioen op via StiPP. Afhankelijk van je opdrachtgever kun je gebruikmaken van of het ABP pensioenfonds of bfpBouw.

Ik ben zelfstandig ondernemer. Wat kan Flexbrain voor mij betekenen?

Als je zelfstandig ondernemer bent, dan kan een uitzendovereenkomst via Flexbrain verrassend veel voordeel en flexibiliteit opleveren. Je bepaalt zelf voor wie je werkt, wanneer je werkt en tegen welk tarief. Je komt bij Flexbrain op de loonlijst, wij regelen de rest. Zo kun jij ondernemerschap combineren met het gemak van loondienst. Neem gerust contact met ons, wij informeren je graag over de mogelijkheden.

Wanneer moet ik betalen voor mijn pensioenopbouw?

Flexbrain hanteert de NBBU-CAO. Hierin is vastgesteld dat medewerkers, vanaf 21 jaar en ouder, vanaf 26 werkweken pensioen gaan opbouwen. Indien er via het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) pensioen opbouwd wordt, geldt dit vanaf de 1e werkdag.

Wat moet ik doen als ik ziek ben?

In geval van ziekte dien je jezelf voor 09.00 uur ziek te melden bij zowel Flexbrain als de opdrachtgever. Telefoonnummer Flexbrain is 030 630 00 86. Zodra je weer hersteld bent dien je jezelf voor 09.00 uur ’s ochtends bij Flexbrain én bij de opdrachtgever beter te melden. Flexbrain heeft de verzuimbegeleiding van werknemers uitbesteed aan een externe dienstverlener. Zij dragen zorg voor de verzuimadministratie, verzuimbegeleiding en de uitvoering van de Ziektewet.

Zodra je jezelf ziek meldt, geven wij dit door aan de afdeling verzuimbegeleiding. Samen met de externe dienstverlener start Flexbrain dan de begeleiding. Bij een ziekmelding zal één van onze collega's contact met je opnemen. Verblijf je tijdens de ziekteperiode op een ander adres dan het opgegeven huisadres? Geef dit dan bij je ziekmelding door. Zorg dat je bereikbaar bent voor (eventuele) controles.